Κυριακή 27 Μαρτίου 2016


Σήμερα 27/3/2015, ώρα 11:00, η μεγάλη μου κόρη (Στ΄ Δημοτικού) μου είπε: "Μαμά γράφουμε τεστ στη Γεωγραφία, σε 28 Ευρωπαϊκές χώρες και τις Πρωτεύουσες τους". Πανικός... Πως μπορείς σε ένα παιδί του Δημοτικού να του μάθεις κάτι που είναι τόσο δύσκολο; Κάτι το οποίο δεν ξέρεις και εσύ ο ίδιος από έξω; Κάτι για το οποίο πρέπει να βλέπεις εσύ το βιβλίο (έχοντας τον ρόλο του ειδήμονα...) και το παιδί σου να σου τα λέει από έξω αποστήθιση; Κάτι που δεν το ενδιαφέρει άμεσα; Κάτι που σίγουρα δεν θα θυμάται αύριο ή μεθαύριο. Κάτι για το οποίο μπορεί να ανατρέξει στο Διαδίκτυο ή σε έναν χάρτη και να το εντοπίσει. Τρέλα..., παράλογο. 

Αυτό που πρέπει να μαθαίνουμε στα παιδιά μας είναι, ο τρόπος να μαθαίνουν και να βρίσκουν τις πληροφορίες που θέλουν. 

Ζητάμε από τα παιδιά μας, τους μαθητές μας, να μάθουν στείρα γνώση.

Επιστράτευσα λοιπόν όλη τη θετική μου σκέψη και τη φαντασία μου και είπα να κάνω αυτό που μέχρι πριν λίγες μέρες θεωρούσα το καλύτερο. Να ανατρέξω σε Ιστολόγια με το αντίστοιχο υλικό, σε δουλειά άλλων συναδέλφων. Το υλικό που είδα δεν με ενθουσίασε, δεν ήταν αυτό που ήθελα. 
Σκέφτηκα πως πριν λίγες μέρες μάθαμε το Quizlet. Χαμογέλασα. Όσο η κόρη μου έκανε μια ανάγνωση στα Θρησκευτικά της (περίπου 5-10 λεπτά), έκανα το Quiz. Η κόρη μου εντυπωσιάστηκε. Με ρώτησε πολλές φορές "Μαμά εσύ το έκανες αυτό;" Απίστευτο. 

Αυτό το οποίο έμαθα μέσα από αυτήν τη διαδικασία... είναι  πως να βοηθάω το παιδί μου άρα και κατά επέκταση όλα τα παιδιά, τους μαθητές μου, να μαθαίνουν με παιγνιώδη τρόπο κάτι που δεν θέλουν.

Δείτε την ανάρτηση "Ευρωπαϊκές χώρες - Πρωτεύουσες".

Add to Flipboard Magazine.