Πέμπτη 5 Μαΐου 2016








Χριστός Ανέστη και Χρόνια Πολλά σε όλους.

Ένα γεγονός, το γνωστό τυράκι, όχι από τον καθηγητή μας αλλά και πάλι από την φίλη μου Ελένη. 
Η ιστορία λοιπόν ξεκινάει κάπως έτσι. Μια εβδομάδα πριν το Άγιο Πάσχα στέλνουν στη φίλη μου μια κάρτα. Δεν ήταν μια οποιαδήποτε κάρτα αλλά μια κάρτα τα αντικείμενα της οποίας κινούνταν. 



Η φίλη μου εντυπωσιάστηκε. Έκανε αυτό που κάνει πάντα με θάρρος και λίγο θράσος. Επικοινώνησε με την δημιουργό της κάρτας για να ρωτήσει τον τρόπο με τον οποίο την έκανε. Συνήθως εμείς οι "μικροί" άνθρωποι δίνουμε τόσες πληροφορίες στον άλλον ώστε να μην μπορέσει να δημιουργήσει αυτό που εμείς με τόσο κόπο καταφέραμε. Η φίλη μου ακολούθησε τις οδηγίες αλλά τίποτα. Εκείνη τη στιγμή έρχονται "οι υπερδυνάμεις" όπως με αποκαλεί. 

- Γεωργία, σε παρακαλώ, δες την κάρτα που θα σου στείλω και πες μου πως την έκανε. (Σύμφωνα με την Ελένη εγώ τα ξέρω όλα...).

Λοιπόν, την είδα, την ξαναείδα και έβγαλα την απόφαση μου. Δεν ξέρω πως την έκανε. Ένα είναι σίγουρο όμως θα ανακαλύψω πως την έκανε ξεκινώντας από την αρχή. Ως φοιτήτρια άκουγα αλλά και ως εκπαιδευτικός αργότερα έλεγα πως ένα πρόβλημα πρέπει να το αποσυναρμολογήσουμε στα δομικά του στοιχεία. Αυτό έκανα. 
  1. Αρχικά η κάρτα δεν ήταν μια απλή κάρτα αλλά ένα βίντεο (Δύσκολο να το καταλάβω αλλά αφού είμαι ειδικός τα κατάφερα).
  2. Μάλλον είχε γίνει σε Power Point.
  3. Είχε χρησιμοποιήσει κινούμενες εικόνες (Ουπς αυτό δεν το έχω χρησιμοποιήσει ποτέ μου, τι να είναι?).
  4. Είχε μετατρέψει την παρουσίαση σε βίντεο.  


Ξέρω τα 3 από τα 4. Είναι μια καλή αρχή, σκέφτηκα. Εστίασα λοιπόν το ενδιαφέρον μου στις κινούμενες εικόνες. Ξεκίνησα από το πιο απλό, αναζήτηση στο Google. 

1η Μέρα ερευνών: Αναζήτηση "κινούμενες εικόνες", έβγαζε διάφορα, όχι αυτό που ήθελα.
2η Μέρα ερευνών:  Αναζήτηση "πως κάνω κινούμενες εικόνες;", βρήκα πολλά, είδα πολλά.
3η Μέρα ερευνών: Συνέχισα να διαβάζω για τον τρόπο με τον οποίο γίνονται κινούμενες εικόνες.

Μετά από πολύ κόπο κατέληξα στο http://gifmaker.me/, ένα διαδικτυακό εργαλείο για την δημιουργία κινούμενων εικόνων. Τώρα ξεκινάει το άλλο ερώτημα: τι θα κάνεις κινούμενη εικόνα για να εντυπωσιάσεις; Σκέφτηκα τα πάντα, τίποτα πρωτότυπο. Έβαλα την κόρη μου να ζωγραφίσει, έβγαζα την ζωγραφιά της φωτογραφίες κάθε 1-2 λεπτά. Το παιδί κουράστηκε (λογικό...). Πως θα το κάνω λοιπόν; Σκέφτηκα να παρουσιάσω το Ηλιακό μας σύστημα, όπως θα το έκανα σε παιδιά. Για κάθε πλανήτη έπρεπε να βρω την κατάλληλη εικόνα. Να την απομονώσω, να την επεξεργαστώ. Έφτασα ήδη στην πρώτη βδομάδα ενασχόλησης με αυτό το αντικείμενο. Το αποτέλεσμα είναι το παρακάτω. 


Αποκαρδιωτικό....

Ξανά από την αρχή...

Αναζήτηση στο Google "Έτοιμες κινούμενες εικόνες", έβλεπα παντού την κατάληξη .gif. Στο τέλος βρήκα την ιστοσελίδα http://www.gifmania.gr/, με έτοιμες κινούμενες εικόνες. Δεν ήταν αυτό που ακριβώς ήθελα, αλλά έπρεπε να κάνω μια δοκιμή.

Πάλι από την αρχή. Έπρεπε να δω όλες τις εικόνες, να κάνω στο μυαλό μου ένα σενάριο, να απομονώσω τις εικόνες που με ενδιέφεραν. Έπρεπε να τις βάλω στο Power Point, να βάλω τα κατάλληλα εφέ, να μετατρέψω την παρουσίαση σε βίντεο, να αποθηκεύσω το βίντεο και τέλος να σας το δείξω, αφού ήδη ήμουνα στην δεύτερη εβδομάδα ενασχόλησης με αυτό το θέμα. 
Δείτε λοιπόν το μικρό μου κατόρθωμα.




Τώρα σας ρωτάω: Μπορούσα να το κάνω αλλιώς; Ίσως. Θα το ψάξω στο μέλλον όταν θα έχω περισσότερο χρόνο. Μετά από δύο εβδομάδες ενασχόλησης με αυτό το θέμα θα σκεφτώ σίγουρα ξανά περί Πνευματικών Δικαιωμάτων. Ποια τα οφέλη από όλη αυτή την διαδικασία;


  1. Απάντησα στην φίλη μου, οπότε διατηρώ ακόμα τον τίτλο της "υπερδύναμης".
  2. Ανακάλυψα νέα γνώση.
  3. Έδειξα την διαδικασία ανακάλυψης αυτής της γνώσης σε εσάς, όχι σε ολόκληρο το μεγαλείο της γιατί θα γινόμουν ρεζίλι.. 
  4. Ένιωσα για άλλη μια φορά "αδύναμη" ως προς την πληθώρα των πληροφοριών που κυκλοφορούν στο Διαδίκτυο.
  5. Ένιωσα σίγουρα ανεπαρκής.